dimecres, 29 d’abril del 2020

3r Trimestre, 2ª setmana, DIMECRES, 29 d'Abril de 2020.


Bon dia a tothom!
Estic preparant feinetes en paper perquè pugueu venir a aplegar-les a l'escola.
Demà dijous vos convocaré entre les 10:30 i les 13:30-14:00 per venir a aplegar-les.
Estaria molt bé que me duguéssiu ses feinetes que teniu fetes al quadern o en paper, així les podria mirar per veure què tal van els nins/es i preparar materials per ajudar-los en lo que més falta els fa.
No vos preocupeu si no heu fet molts de deures. Lo que tengueu fet estarà bé.
Les d'anglès no les dugueu, li heu d'enviar a na Maura.
Jo m'encarregaré d'enquadernar-ho als arxivadors i vos ho retornaré perquè ho tengueu voltros/as.
Una besada.

¡Buenos días a todos!
Estoy preparando deberes en papel para que podáis venir a recogerlas al colegio.
Mañana jueves os convocaré entre las 10:30 y las 13:30-14:00 para venir a recogerlas.
Estaría muy bien que me trajeseis los deberes que tenéis hechos en el cuaderno o en papel, así los podría mirar para ver qué tal van los niños y preparar materiales para ayudarles en lo que más falta les hace.
No os preocupéis si no habéis hecho muchos deberes. Lo que tengáis hecho estará bien.
Yo me encargaré de encuadernarlo en los archivadores y os lo devolveré para que lo tengáis vosotros/as.
Un beso.


FEINETES PER FER CADA DIA:
1- Calendari i dir la data (completa i curta).
2- Diari a l'agenda escolar.
3- Llegir.
4- Fer una pàgina del llibre de català i llegir en veu alta (també poden copiar algun fragment al quadern). OPCIONAL.

TAREAS PARA HACER CADA DÍA:
1- Calendario y decir la fecha (completa y corta).
2- Diario en la agenda escolar.
3- Leer.
4- Hacer una página del libro de catalán y leer en voz alta (también pueden copiar algún fragmento en el cuaderno). OPCIONAL.


CATALÀ O CASTELLANO:

Avui pensarem què és una frase i com podem construir-la.

1- Miram ses imatges d'abaix i contestam tres preguntes en es quadern:
¿Qui és?
¿Què fa?
¿A on ho fa?

2- Juntam ses respostes per formar una frase.
Vos deix sa primera feta com a EXEMPLE:
Qui és?..............Una nina.
Què fa?..............Dibuixa.
On ho fa?............En terra. Frase: Una nina dibuixa en terra.

IMPORTANT:
-Copiar ses preguntes amb el signe d'interrogació: ?-Començar ses respostes i ses frases amb sa primera lletra en MAJÚSCULA.
-Posar un punt després de cada resposta i de cada frase.
-Separar ses paraules correctament.

----------------------------------


Hoy vamos a pensar qué es una frase y cómo podemos construirla.

1- Miramos las imágenes de abajo y contestamos a tres preguntas en el cuaderno:
¿Quién es?
¿Qué hace?
¿Donde lo hace?

2- Juntamos las respuestas para formar una frase.

Os dejo la primera hecha como EJEMPLO:
¿Quién es?..............Una niña.
¿Qué hace?..............Dibuja.
¿Donde lo hace?............En el suelo. Frase: Una niña dibuja en el suelo.

IMPORTANTE:
-Copiar las preguntas con los signos de interrogación: ¿ ?
-Empezar las respuestas y las frases con la primera letra en MAYÚSCULA.
-Poner un punto después de cada respuesta y de cada frase.
-Separar las palabras correctamente. 





 


MATEMÀTIQUES:

Aquest trimestre farem tres activitats setmanals (dilluns, dimecres i divendres) per treballar sa resolució de problemes (matemàtiques per pensar).
***Si dilluns no ho vàreu fer, anau a l'entrada del blog de dilluns dia 27 d'Abril de 2020.

Primer, obrir el quadern a la pàgina de dilluns i preparam llapis, goma i colors.
Segon, mirar es vídeo de s'enllaç. Ho heu d'aturar per deixar temps per pensar i comparar amb allò que han dibuixat.
Tercer, acabar de veure el video i pensar en la variació que ens proposa per avui.


acTRIvitat 2 - 1r - Una pila de fusta (2)


TRANSCRIPCIÓ DEL VIDEO:
Heu trobat en quina orde calia treure ses fustes?
Com? Qualcú ha dit que ha trobat més d'una opció? Efectivament.
Hi havia tres maneres de llevar ses fustes.
Si encara no les teniu, aturau es vídeo i pensau-ho.
Aquestes són ses tres maneres diferents que teníem...aturau es vídeo i compareu.
Molt bé, ara ja podem continuar passejant...Seguim.

Ai, aquí hi ha més fustes, quina gent més desordenada, però n'Obos ens proposa aprofitar-les amb un repte diferent: En quin ordre creieu que les han col·locat?
Per exemple, sa primera no pot esser sa del cercle vermell, perquè té moltes davall.
Pensau-ho i anotar-ho, que ho comentarem en es pròxim vídeo.
Fins aviat.
---------------------------------------------------------------------------------------

Este trimestre haremos tres actividades semanales (lunes, miércoles y viernes) para trabajar la resolución de problemas (matemáticas para pensar).
***Si el lunes no lo hicisteis, podéis ir a la entrada del blog del dilluns dia 27 d'Abril de 2020.

Primero, abrir el cuaderno en la página del lunes i preparar papel (cuaderno), lápiz, goma y colores.
Segundo, mirar el vídeo del enlace. Lo tenéis que pausar para dejar más tiempo para pensar y comparar con lo que han dibujado.
Tercero, acabar de ver el video y pensar en la variación que nos propone para hoy.


acTRIvitat 2 - 1r - Una pila de fusta (2)

TRADUCCIÓN DEL VÍDEO:
¿Habéis encontrado en qué orden hacía falta sacar las maderas?
¿Cómo? ¿Alguien ha dicho que ha encontrado más de una opción? Efectivamente.
Había tres maneras de quitar las maderas.
Si aún no las tenéis, parad el vídeo y pensadlo.
Éstas son las tres maneras diferentes que teníamos...parad el vídeo y comparemos.
Muy bien, ahora ya podemos continuar paseando...Seguimos.

Ai, aquí hay más maderas, qué gente más desordenada. Pero Obos nos propone aprovecharlas con un reto diferente: ¿En qué orden creéis que las han colocado?
Por ejemplo, la primera no puede ser la del círculo rojo, porque tiene muchas debajo.
Pensadlo y anotarlo, que lo comentaremos en el próximo vídeo.
Hasta pronto.


ANGLÈS: (maurauib.blogspot.com)

***Na Maura m'ha demanat que vos recordi que els que pugueu li envieu una foto dels deures d'anglès d'aquestes setmanes. El seu e-mail és:mcastillocursach@gmail.com.
Si no sabeu quines feinetes són, les podeu consultar a aquest bloc o al seu: maurauib.blogspot.com (també està a la web de l'escola).
----------------------------------------------------------------------------------

***Maura me ha pedido que os recuerde que los que podáis le enviéis una foto de los deberes de inglés de estas semanas. Su e-mail es: mcastillocursach@gmail.com.
Si no sabéis qué tareas son, las podéis consultar en este blog o en el suyo: maurauib.blogspot.com (también está en la web de la escuela).



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada