Bon
dia a tothom!
Avui
començam aquest tercer trimestre a ca nostra, i encara que
estem a una situació nova i estranya, seguiré enviant feinetes
cada dia, perquè
es nins puguin mantenir uns hàbits d'estudi. Així encara, vos torn
a recordar que feu lo que pugueu sense forçar massa, que lo més
important és estar bé emocionalment.
Esperem
que es confinament acabi ràpid i puguem tornar a veure-mos i acabar
es curs junts.
¡Buenos
días a todos!
Hoy
empezamos este tercer trimestre en casa, y aunque estamos en
una situación nueva y extraña, seguiré enviando deberes cada día,
para que los niños puedan mantener unos hábitos de estudio. Aún
así, os vuelvo a recordar que hagáis lo que podáis sin forzar
demasiado, que lo más importante es estar bien emocionalmente.
Esperemos
que el confinamiento acabe pronto y podamos volver a vernos y acabar
el curso juntos.
FEINETES
PER FER CADA DIA:
1-
Calendari i dir la data (completa i curta).
2-
Diari a l'agenda escolar.
3-
Llegir.
4-
Fer una pàgina del llibre de català i llegir en veu alta (també
poden copiar algun fragment al quadern). OPCIONAL.
TAREAS
PARA HACER CADA DÍA:
1-
Calendario y decir la fecha (completa y corta).
2-
Diario en la agenda escolar.
3-
Leer.
4-
Hacer una página del libro de catalán y leer en voz alta (también
pueden copiar algún fragmento en el cuaderno). OPCIONAL.
CATALÀ
o CASTELLÀ:
En el quadern,
mirar la llista de coses que
vareu fer abans de les vacances, llegir-la i assenyalar les que heu
pogut fer. Després dibuixar allò que vos ha agradat més i
escriure una frase (recordau la data!).
En el cuaderno,
mirar la lista de
cosas que hicisteis antes de la vacaciones, leerla y señalar las que
habéis podido hacer. Después, dibujar aquello que os haya gustado
más y escribir una frase (recordad la fecha!).
CATALÀ:
A
l'enllaç
http://app.ansaperansa.cat/exercicis/avuilalletra
trobareu diferents activitats per treballar la lectura i
l'escriptura en lletra minúscula, a més de cançons. Avui
treballarem la 'd' i la 'h'.
Heu d'anar a l'enllaç d'adalt, i quan vegeu la imatge d'un
tauló marró amb les lletres, pitjau la lletra 'd'.
Feis les activitats i quan
acabeu, triau algunes paraules que comencen amb la lletra 'd' i
escriviu-les al quadern.
Després, tornau a l'enllaç i feis el
mateix amb la lletra 'h'.
***Si
no va bé l'enllaç, simplement
heu d'anar a
http://app.ansaperansa.cat
i pitjar al tauló amb lletres que diu 'avui' (a la dreta).
----------------------------------------------------------------------------
En el enlace
http://app.ansaperansa.cat/exercicis/avuilalletra
encontraréis diferentes
actividades para trabajar la lectura y la escritura
en letra minúscula, además de canciones. Hoy
trabajaremos la 'd' y la 'h'. Son
actividades muy intiutivas y sencillas, así que los niños/as podrán
hacerlas solos aunque la familia no conozca la lengua catalana.
Tenéis
que ir al enlace
de arriba
y cuando veáis la imagen de un tablón
marrón con la letras, apretad
la letra
'd'.
Haced las actividades y cuando acabéis,
tenéis que elegir algunas palabras que empiezan con la letra
'd' y escribirlas en el
cuaderno.
Después,
tenéis que volver al enlace y hacer lo mismo con la letra
'h'.
***Si
no va bien el enlac,
simplemente tenéis que ir a
http://app.ansaperansa.cat
y apretar en el tablón con letras que dice 'avui' (a la derecha).
MATEMÀTIQUES:
Aquest
trimestre farem tres
activitats setmanals
(dilluns, dimecres i divendres) per treballar sa resolució de
problemes (matemàtiques per pensar).
Primer, hem de preparar paper (quadern), llapis, goma i colors.
Segon, miram es vídeo de s'enllaç.
Tercer, deixam pensar an es nins/as. Lo millor és que dibuixin ses possibilitats perquè els ajudi a pensar. I tornam mirar el video les vegades que faci falta.
Dimecres, veurem ses possibles solucions i vos proposaré una altra activitat.
Primer, hem de preparar paper (quadern), llapis, goma i colors.
Segon, miram es vídeo de s'enllaç.
Tercer, deixam pensar an es nins/as. Lo millor és que dibuixin ses possibilitats perquè els ajudi a pensar. I tornam mirar el video les vegades que faci falta.
Dimecres, veurem ses possibles solucions i vos proposaré una altra activitat.
acTRIvitat 1 - 1r - El davantal de la tieta Hipa 1
TRANSCRIPCIÓ DEL VÍDEO:
Hola
nins i nines, ¿coneixeu saTieta Hipa?
Avui sa tieta Hipa du es seu davantal de tres butxaques. Una butxaca és verda, s'altre és vermella i s'altre és blava.
Sa tieta Hipa mos ha dit que té 6 caramels amagats a ses butxaques...
On poden estar aquests sis caramels, si sabem que cap butxaca està buida?
Per exemple, pot haver-hi quatre en es verd, un en es vermell i un en es blau.
Podem guardar-los d'altres maneres?
Dibuixa-les i guarda-ho, que es pròxim dia ho comentarem.
Avui sa tieta Hipa du es seu davantal de tres butxaques. Una butxaca és verda, s'altre és vermella i s'altre és blava.
Sa tieta Hipa mos ha dit que té 6 caramels amagats a ses butxaques...
On poden estar aquests sis caramels, si sabem que cap butxaca està buida?
Per exemple, pot haver-hi quatre en es verd, un en es vermell i un en es blau.
Podem guardar-los d'altres maneres?
Dibuixa-les i guarda-ho, que es pròxim dia ho comentarem.
-------------------------------------------------------------------------------
Este trimestre haremos tres
actividades semanales (lunes, miércoles y viernes) para trabajar
la resolución de problemas (matemáticas para pensar).
Primero, debemos preparar
papel (cuaderno), lápiz, goma y colores.
Segundo, miramos el vídeo
del enlace.
Tercero, dejamos pensar a los
niños/as. Lo mejor es que dibujen las posibilidades para que les
ayude a pensar. Y volvemos a ver el video las veces que haga falta.
El miércoles, veremos las posibles
soluciones y os propondré otra actividad.
acTRIvitat 1 - 1r - El davantal de la tieta Hipa 1
TRADUCCIÓN DEL VÍDEO:
Hola niños y niñas, ¿conocéis a la
Tia Hipa?
Hoy la tia Hipa lleva su delantal de
tres bolsillos. Un bolsillo es verde, el otro es rojo
y el otro es azul.
La tia Hipa nos ha dicho que tiene 6
caramelos escondidos en los bolsillos...
¿Dónde pueden estar estos seis
caramelos, si sabemos que ningún bolsillo está vacío?
Por ejemplo, puede
haber cuatro en el verde, uno en el rojo y uno en el azul.
¿Podemos guardarlos de otras
maneras?
Dibújalas y
guárdalo, que el próximo día lo comentaremos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada