Bon
dia a tothom!
Durant
sa setmana vos aniré cridant per veure com estau, però de totes
maneres, sabeu que si necessitau qualsevol cosa podeu posar-vos en
contacte amb jo.
Una aferrada virtual per totes i tots.
Una aferrada virtual per totes i tots.
¡Buenos
días a todos!
A
lo largo de la semana os iré llamando para ver cómo estáis, pero
de todas formas, sabéis que si necesitáis cualquier cosa podéis
poneros en contacto conmigo.
Un
abrazo virtual para todas y todos.
FEINETES
PER FER CADA DIA:
1-
Calendari i dir la data (completa i curta).
2-
Diari a l'agenda escolar.
3-
Llegir.
4-
Fer una pàgina del llibre de català i llegir en veu alta (també
poden copiar algun fragment al quadern). OPCIONAL.
TAREAS
PARA HACER CADA DÍA:
1-
Calendario y decir la fecha (completa y corta).
2-
Diario en la agenda escolar.
3-
Leer.
4-
Hacer una página del libro de catalán y leer en voz alta (también
pueden copiar algún fragmento en el cuaderno). OPCIONAL.
CATALÀ
O CASTELLANO:
Avui
vos deix un llibre que podeu descarregar en pdf o llegir online.
Posaré dos diferents, un en català i un altre en castellà, perquè
pugueu triar sa llengua o llegir els dos.
1-Després de llegir es conte, demanar als nins/es que vos expliquin què passa al conte (tornant a mirar ses il·lustracions).
2-En es quadern: posar sa data, escriure es títol i dibuixar els personatges de sa rondalla indicant es seu nom. També, encerclar es protagonista (personatge principal).
3-Si tenen més ganes d'escriure, poden afegir frases explicant què és lo que més els ha agradat, descriguent als personatges,...(també ho podeu fer oralment).
1-Després de llegir es conte, demanar als nins/es que vos expliquin què passa al conte (tornant a mirar ses il·lustracions).
2-En es quadern: posar sa data, escriure es títol i dibuixar els personatges de sa rondalla indicant es seu nom. També, encerclar es protagonista (personatge principal).
3-Si tenen més ganes d'escriure, poden afegir frases explicant què és lo que més els ha agradat, descriguent als personatges,...(també ho podeu fer oralment).
Hoy
os dejo un libro que podéis descargar en pdf o leer online. Voy a
poner dos diferentes, uno en catalán y otro en castellano, para que
podáis elegir la lengua o leer los dos.
1-Después
de leer el cuento, pedir a los niños/as que os expliquen qué pasa
en el cuento (mirando de nuevo las ilustraciones).
2-En
el cuaderno: poner la fecha, escribir el título y dibujar los
personajes del cuento indicando su nombre. Rodear el protagonista
(personaje principal).
3-Si
tienen más ganas de escribir, pueden añadir frases explicando qué
es lo que más les ha gustado, describiendo a los
personajes,...(también lo podéis hacer oralmente).
CATALÀ.
La petita eruga poeta:
http://mynicebooks.com/wp-content/uploads/2019/05/LA-PETITA-ERUGA-POETA.-N%C3%BAria-Vives.pdf
CASTELLÀ.
Minu y la silla:
http://mynicebooks.com/wp-content/uploads/2016/10/Minu-y-la-silla.-N%C3%BAria-Vives.pdf
MATEMÀTIQUES:
Aquest
trimestre farem tres
activitats setmanals
(dilluns, dimecres i divendres) per treballar sa resolució de
problemes (matemàtiques per pensar).
***Si
dilluns no ho vàreu fer, anau a l'entrada del blog de dilluns dia 20
d'Abril de 2020.
Primer, obrir el quadern a la pàgina de dilluns i preparam llapis, goma i colors.
Segon, mirar es vídeo de s'enllaç. Ho heu d'aturar per deixar temps per pensar i comparar amb allò que han dibuixat.
Tercer, acabar de veure el video i pensar en la variació que ens proposa per avui.
acTRIvitat 1 - 1r - El davantal de la tieta Hipa 2
https://www.youtube.com/watch?list=PLTJatQ6w11aXZ-fFZS5nrDdx3n8EMlTaS&v=WGwq81-LrcM&feature=emb_logo
TRANSCRIPCIÓ
DEL VIDEO:
Hola
nins i nines!
Heu trobat on podien estar es 6 caramel·los de sa Tieta Hipa?
Hi havia moltes maneres diferents, perquè hem de tenir en compte que 4 caramel·los a sa butxaca verda, 1 en sa vermella i 1 en sa blava....és diferent que 1 en sa verda, 4 en sa vermella i 1 en sa blava.
Pensau que les heu trobat totes?
Aturau es vídeo i pensau.
Podíem tenir totes aquestes solucions, les teniu?
Hi havia:
3 solucions amb els nombres: 1, 1 i 4.
6 solucions amb els nombres 1, 2 i 3.
I 1 solució amb els nombres 2, 2 i 2.
EN TOTAL: 10 SOLUCIONS DIFERENTS.Aturau es vídeo i comparau.
¿Recordau que havíem dit que cap butxaca podia quedar buida?
Ara,Solver ens proposa que qualque butxaca sí que pot quedar buit.Per exemple, podríem tenir 6 caramel·los a sa butxaca #verd, cap en es vermell i cap en es blau.
¿Quines noves maneres d'amagar 6 caramel·los tendríem?Pensau i ho comentarem en es pròxim vídeo.
Heu trobat on podien estar es 6 caramel·los de sa Tieta Hipa?
Hi havia moltes maneres diferents, perquè hem de tenir en compte que 4 caramel·los a sa butxaca verda, 1 en sa vermella i 1 en sa blava....és diferent que 1 en sa verda, 4 en sa vermella i 1 en sa blava.
Pensau que les heu trobat totes?
Aturau es vídeo i pensau.
Podíem tenir totes aquestes solucions, les teniu?
Hi havia:
3 solucions amb els nombres: 1, 1 i 4.
6 solucions amb els nombres 1, 2 i 3.
I 1 solució amb els nombres 2, 2 i 2.
EN TOTAL: 10 SOLUCIONS DIFERENTS.Aturau es vídeo i comparau.
¿Recordau que havíem dit que cap butxaca podia quedar buida?
Ara,Solver ens proposa que qualque butxaca sí que pot quedar buit.Per exemple, podríem tenir 6 caramel·los a sa butxaca #verd, cap en es vermell i cap en es blau.
¿Quines noves maneres d'amagar 6 caramel·los tendríem?Pensau i ho comentarem en es pròxim vídeo.
---------------------------------------------------------------------------------------
Este trimestre haremos tres
actividades semanales (lunes, miércoles y viernes) para trabajar
la resolución de problemas (matemáticas para pensar).
***Si el lunes no lo hicisteis,
podéis ir a la entrada del blog del dilluns
dia 20 d'Abril de 2020.
Primero, abrir el cuaderno en
la página del lunes i preparar papel (cuaderno), lápiz, goma y
colores.
Segundo, mirar el vídeo del
enlace. Lo tenéis que pausar para dejar más tiempo para pensar y
comparar con lo que han dibujado.
Tercero, acabar de ver el
video y pensar en la variación que nos propone para hoy.
acTRIvitat 1 - 1r - El davantal de la tieta Hipa 2
https://www.youtube.com/watch?list=PLTJatQ6w11aXZ-fFZS5nrDdx3n8EMlTaS&v=WGwq81-LrcM&feature=emb_logo
TRADUCCIÓN
DEL VÍDEO:
¡Hola
niños y niñas!
¿Habéis
encontrado donde podían estar los 6 caramelos de la Tia Hipa?
Había
muchas maneras diferentes, porque tenemos que tener en cuenta que 4
caramelos en el bolsillo verde, 1 en el rojo y 1 en el azul....es
diferente que 1 en el verde, 4 en el rojo y 1 en el azul.
¿Creéis
que las habéis encontrado todas?
Parad
el vídeo y pensad.
Podíamos
tener todas estas soluciones, las tenéis?
Había:
3
soluciones con los números: 1, 1 y 4.
6
soluciones con los números 1, 2 y 3.
Y
1 solución con los números 2, 2 y 2.
EN
TOTAL: 10 SOLUCIONES DIFERENTES.
Parad
el vídeo y comparad.
¿Recordáis
que habíamos dicho que ningún bolsillo se podía quedar vacío?
Ahora,Solver
nos propone que algún bolsillo sí que puede quedar vacío.
Por
ejemplo, podríamos tener 6 caramelos en el bolsillo verde, ninguno
en el rojo y ninguno en el azul.
¿Qué
nuevas maneras de esconder 6 caramelos tendríamos?
Pensad
y lo comentaremos en el próximo vídeo.
ANGLÈS:
(maurauib.blogspot.com)
***Na
Maura m'ha demanat que vos recordi que els que pugueu li envieu una
foto dels deures d'anglès d'aquestes setmanes. El seu e-mail
és:mcastillocursach@gmail.com.
Si
no sabeu quines feinetes són, les podeu consultar a aquest bloc o al
seu: maurauib.blogspot.com
(també
està a la web de l'escola).
Aquesta
setmana revisarem NUMBERS (números) i FOOD (comida), per això vos
deix uns enllaços perquè es nins/as puguin escoltar i veure es
vocabulari que hem d'utilitzar:
-
Numbers: https://www.youtube.com/watch?v=D0Ajq682yrA
Un pic hagin vist es vídeos, hauran de fer ses pàgines 8, 9 i 10 des llibre d'anglès.
Avui podeu fer sa 8, i deixam sa 9 pes dijous i sa 10 pes divendres.
----------------------------------------------------------------------------------
***Maura
me ha pedido que os recuerde que los que podáis le enviéis una foto
de los deberes de inglés de estas semanas. Su e-mail es:
mcastillocursach@gmail.com.
Si
no sabéis qué tareas son, las podéis consultar en este blog o en
el suyo: maurauib.blogspot.com
(también
está en la web de la escuela).
Esta
semana revisaremos NUMBERS (números) y FOOD (comida), por eso os
dejo unos enlaces para que los niños/as puedan escuchar y ver el
vocabulario que tenemos que utilizar:
-
Numbers: https://www.youtube.com/watch?v=D0Ajq682yrA
Una
vez hayan visto los vídeos, tendrán que hacer las páginas 8, 9 y
10 del libro de inglés.
Hoy
podéis hacer la 8, y dejamos la 9 para el jueves y la 10 para el
viernes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada