Bon
dia a totes i tots!
Com
estau?
Esper
que estigueu molt bé.
Un
beso.
¡Buenos
días a todas y todos!
¿Cómo
estáis?
Espero
que estéis muy bien.
Un
beso.
FEINETES
PER FER CADA DIA:
1-
Calendari i dir la data (completa i curta).
2-
Diari a l'agenda escolar.
3-
Llegir.
TAREAS
PARA HACER CADA DÍA:
1-
Calendario y decir la fecha (completa y corta).
2-
Diario en la agenda escolar.
3-
Leer.
CATALÀ o
CASTELLANO:
Avui introduirem el tema de l'entrevista per acabar 'La
meva càpsula del temps',
fent la pàgina de: Entrevista
als meus pares.
Però
abans, demanau
als nins i nines què
pensen ells/es que és una entrevista?
Després
els explicam que una entrevista és una conversa entre dues o més
persones, a la qual una de les persones fa preguntes a l'altra damunt
un tema.
Qui
fa les preguntes és l'entrevistador.
I qui les respon és l'entrevistat.
Per
tant, a aquesta activitat, l'entrevistador
serà el nin o nina, i l'entrevistat serà el pare, la mare o tot
dos.
**Demanau
que es fixin en que en
català, les preguntes acaben amb el signe d'interrogació ( ? ).
***I
en castellà,
posam signe
d'interrogació al principi i al final de la pregunta (
¿.................?).
Després,
els pares poden fer la darrera pàgina: Carta dels meus pares per a
mi, per a que la puguin llegir ara i d'aquí a uns anys.
---------------
Hoy introduciremos el tema de la entrevista para acabar 'Mi
cápsula del tiempo':
haciendo la página de: Entrevista
a mis padres.
Pero
antes, preguntad
a los niños y niñas ¿qué
piensan ellos/as que es una entrevista?
Después
les explicamos que una entrevista es una conversación entre dos o
más personas, en la que una de las persones hace preguntas a la otra
sobre un tema.
Quien
hace las preguntas es el entrevistador.
Y quien las responde es el entrevistado.
Por
tanto, en esta actividad, el
entrevistador/a será el niño o niña, y el entrevistado/a será el
padre, la madre o los dos.
**Pedir
que se fijen en
que en
catalán, las preguntas acaban con el signo de interrogación ( ? ).
***Y
en castellano,
ponemos signo
de interrogación al principio y al final de la pregunta (
¿.................?).
Después,
los padres pueden hacer la última página: Carta de mis padres para
mí, para que la puedan leer ahora y de aquí a unos años.
CASTELLANO:
Vamos
a corregir las ADIVINANZAS
de ayer:
1-
Volver a leerlas.
2-
Comprobar que escribisteis las
soluciones
correctamente.
1
Aunque
tengo cuatro patas,
yo nunca puedo correr, tengo la comida encima, y no la puedo comer.
LA MESA.
|
2
Me
pisas y no me quejo,
me cepillas si me mancho, y con mi hermano gemelo, bajo tu cama descanso.
UN ZAPATO.
|
3
Soy
bonito por delante,
algo feo por detrás, me transformo a cada instante, ya que imito a los demás.
EL
ESPEJO.
|
4
Por
la noche me lo pongo,
por el día me lo quito y en la siesta, lo uso un poquito
EL PIJAMA.
|
5
Sube
llena, baja vacía,
y si me soplas, la sopa se enfría.
LA CUCHARA.
|
6
Con
varillas me sostengo
y con la lluvia voy y vengo.
EL PARAGUAS.
|
7
Tengo
dientes y no muerdo,
desenredo con cuidado, caminos abro en tu pelo ya sea liso o muy rizado.
EL
PEINE/CEPILLO.
|
8
¿Quién
es aquella que cuanto más se moja, más te seca?
LA TOALLA.
|
MEDI:
Anar
a l'enllaç i jugam a escoltar sons de la casa sense mirar les
imatges...a veure si els reconeixeu sense mirar:
Jugamos
a escuchar los sonidos de la casa_Discriminación sonidos
MÚSICA:
Anau
a l'enllaç i mirau què vos ha preparat en Marc per aquest final de
curs tan especial:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada