dilluns, 11 de maig del 2020

3r Trimestre, 4a setmana. DILLUNS, 11 de Maig de 2020.


Bon dia a tothom!
Com ha anat el cap de setmana?
A la fi aquesta setmana ja podrem visitar als familiars, amics i amigues!!!
Vos deix la proposta de feinetes per avui.


¡Buenos días a todos!
¿Qué tal ha ido el fin de semana?
¡¡¡Por fin esta semana ya podemos visitar a los familiares, amigos y amigas!!!
Os dejo la propuesta de deberes para hoy.


FEINETES PER FER CADA DIA:
1- Calendari i dir la data (completa i curta).
2- Diari a l'agenda escolar (cap de setmana).
3- Llegir.
4- Fer una pàgina del llibre de català i llegir en veu alta (també poden copiar algun fragment al quadern). OPCIONAL.

TAREAS PARA HACER CADA DÍA:
1- Calendario y decir la fecha (completa y corta).
2- Diario en la agenda escolar.
3- Leer.
4- Hacer una página del libro de catalán y leer en voz alta (también pueden copiar algún fragmento en el cuaderno). OPCIONAL.


CATALÀ o CASTELLÀ:

En el quadern, feim l'activitat que feiem a l'escola de “EL MEU CAP DE SETMANA”.
1-Posar sa data d'avui i es títol (El meu cap de setmana).
2- Fer un dibuix d'alguna cosa que vàreu fer aquest cap de setmana.
3- Escriure què passa en es dibuix, què vàreu fer, si vos va agradar, com vos vàreu sentir,..
----------------------------------------------

En el cuaderno, hacemos la actividad que hacíamos en la escuela de “MI FIN DE SEMANA”.
1- Poner la fecha de hoy y el título (Mi fin de semana).
2- Hacer un dibujo de algo que hicisteis este fin de semana.
3- Escribir qué pasa en el dibujo, qué hicisteis, si os gustó, cómo os sentisteis,...


CATALÀ:

Avui treballarem la 'ny':

1- Abans d'anar a l'enllaç, recordau als nins i nines que la lletra 'ny' en català, és la 'ñ' en castellà, i que la 'ny' només s'usa al català i la 'ñ' només al castellà.

2- Després, comparau aquestes paraules:

CATALÀ CASTELLANO
aranya
llenya
enyorar
cabanya
Espanya
castanya
canya
montanya
banyista
companyia
araña
leña
añorar
cabaña
España
castaña
caña
montaña
bañista
compañía
3- Anar a l'enllaç http://app.ansaperansa.cat/exercicis/avuilalletra, i quan vegeu la imatge d'un tauló marró amb les lletres, pitjau la lletra 'ny'. Feis les activitats i quan acabeu, triau i escriviu al quadern algunes paraules que tenguin la lletra 'ny'.

***Si no va bé l'enllaç, simplement heu d'anar a http://app.ansaperansa.cat i pitjar al tauló amb lletres que diu 'avui' (a la dreta).


Hoy trabajaremos la 'ny'.

1- Antes de ir al enlace, recordad a los niños y niñas que la letra 'ny' del catalán, en castellano se escribe 'ñ', y que la 'ny' solo se usa en catalán y la 'ñ' solo en castellano.

2- Después, comparad estas palabras:

CATALÀ CASTELLANO
aranya
llenya
enyorar
cabanya
Espanya
castanya
canya
montanya
banyista
companyia
araña
leña
añorar
cabaña
España
castaña
caña
montaña
bañista
compañía
3- Ir al enlace http://app.ansaperansa.cat/exercicis/avuilalletra y cuando veáis la imagen de un tablón marrón con la letras, apretad la letra 'ny'.

4- Cuando acabéis, teneis que elegir y escribir en el cuaderno algunas palabras que tienen la letra 'ny'.

***Si no va bien el enlac, simplemente tenéis que ir a http://app.ansaperansa.cat y apretar en el tablón con letras que dice 'avui' (a la derecha).



MATEMÀTIQUES:

De ses activitats que posa a dalt PROBLEMES, fer de l'exercici 8 al 13 (ja vos vaig posar en es blog la setmana passada sa primera pàgina, però podeu tornar a fer-la en aquesta fotocòpia).
Després, al quadern, inventar dos problemes seguint es model i resoldre'ls.

--------------------------------------------------

De las actividades que pone arriba PROBLEMES, hacer del ejercicio 8 al 13 (ya os puse en el blog la semana pasada la primera página, pero podéis volver a hacerla en esta fotocopia).
Después, en el cuaderno, inventar dos problemas siguiendo el modelo y resolverlos. Los pueden escribir tanto en castellano como en catalán.

TRADUCCIÓN DE LOS PROBLEMAS:
  1. Cada día me como una manzana. ¿Cuántas manzanas me como en una semana?
  2. Si tienes 5 colores y pierdes 3. ¿Cuántos te quedan?
  3. Mi hermana tiene 5 cuentos y mi madre le regala 3. ¿Cuántos tiene ahora?
  4. Tenía una caja de 20 bombones y me he comido 12. ¿Cuántos me quedan?
  5. Tenía una decena de manzanas, ahora tengo 6. ¿Cuántas me he comido?
  6. Pere tiene 17 euros. Si su tía le da 15 euros más. ¿Cuántos euros tendrá?


PLÀSTICA:

1- Pintar un dels mandalas (dibuixos circulars) amb detalls. Després retallar-lo i penjar-lo.
2- Inventar un al quadern de plàstica: primer dibuixar-lo a llapis i després pintar-lo amb els materials i colors que volgueu. Una idea interessant, seria cercar objectes per casa que serveixen com a plantilles per fer diferents formes. A més a més, vos recoman posar música tranquil·la mentres pinten.

***Aquí teniu un video al qual una nina explica què són els mandalas, cóm es fan, qué signifiquen els colors, ...

---------------------

1- Pintar uno de los mandalas (dibujos circulares) con detalles. Después recortarlo y colgarlo.
2- Inventar uno en el cuaderno de plástica: primero dibujarlo a lápiz y después pintarlo con los materiales y colores que queráis. Una idea interesante, sería buscar por casa objetos que sirven como plantillas para hacer diferentes formas.Además, os recomiendo poner música tranquila mientras pintan.

***Aquí tenéis un vídeo en el que una niña explica qué son los mandalas, cómo se hacen, qué significan los colores,...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada