dijous, 4 de juny del 2020

3r Trimestre, 7ª setmana. DIJOUS, 4 de Juny de 2020.


Bon dia a totes i tots!
Aquí teniu les feinetes per avui.
RECORDAU: la foto relacionada amb el medi ambient (abans d'avui a les 14h) i el video del ball de final de curs (abans de demà divendres a les 14h). No és obligatori participar, però segur que els hi fa il·lusió veurer-se als videos.
Una aferrada forta forta.

¡Buenos días a todas y todos!
Aquí tenéis las tareas para hoy.
RECORDAD: la foto relacionada con el medio ambiente (antes de hoy a las 14h) y el vídeo del baile de fin de curso (antes de mañana viernes a las 14h). No és obligatorio, pero seguro que les hace ilusión verse en los vídeos.
Un abrazo fuerte fuerte.


FEINETES PER FER CADA DIA:
1- Calendari i dir la data .
2- Diari a l'agenda escolar.
3-Llegir.


TAREAS PARA HACER CADA DÍA:
1- Calendario y decir la fecha.
2- Diario en la agenda escolar.
3- Leer.



CASTELLANO:

Librito de Entrenamiento Lector 2, leer la introducción y hacer las páginas número 1 y 2. Después, corregir con la familia.
***Veréis que en la introducción pone que se debe leer para uno mismo, pero de momento podéis mantener la lectura en voz alta. Si al leer, alguna frase en concreto les cuenta mucho, lo más recomendable es volver a leerla de forma más fluida para mejorar la comprensión de la misma.

CATALÀ o CASTELLÀ:

1- Vos deix unes ENDEVINALLES (pista: son les quatre estacions de l'any):

1
Cauen les fulles seques
i els arbres s'han despullat.
El sol va perdent la força
i l'estiu ja s'ha acabat.

2
És un temps de calor,
de sol i diversió,
de platja i muntanya
i de nit estrellada.

3
Sóc fred i fosc,
i també puc ser plujós,
seim davant es foc
i menjam torró.

4
Quina cosa és
que tots els anys ve
carregada de flors
aromes i colors?

2- Després d'endevinar-les, recordar les estacions en ordre: hivern- primavera- estiu- tardor.
També podeu aprofitar per recordar el mesos que corresponen a cada estació.

---------------------------

1- Os dejo unas ADIVINANZAS (pista: son las cuatro estaciones del año):

1
Caen las hojas secas
i los árboles se han desnudado.
El sol va perdiendo fuerza
y el verano ya se ha acabado.

2
Es un tiempo de calor,
de sol y diversión,
de playa y de montaña,
y de noche estrellada.
3
Soy frío y oscuro
y también puedo ser lluvioso,
nos sentamos frente al fuego
y comemos turrón.

4
¿Qué cosa es
que todos los años viene
cargada de flores,
aromas y colores?

2- Después de adivinarlas, recordar las estaciones en orden: invierno- primavera- verano- otoño.
También podéis aprovechar para recordar los meses que corresponden a cada estación.



VALORS i/o RELIGIÓ:

VALORS:
1.Veure un curtmetratge sobre l'amistat. La història mostra l'amistat que sorgeix entre un ancià i una nena i ens aporta un gran missatge: l'amistat cal cuidar-la com es cuida una planta, cal regar-la i posar una mica de la nostra part perquè floreixi.
2- Després de veure la història, dedicau un temps a xerrar en família sobre aquest tema. Podeu fer preguntes tipo:
   Què passa en aquesta història?
   Quins són els personatges?
   Què significa per tu l'amistat?
   Què es el que més t'agrada fer amb els teus amics i amigues?
    ...Després, si els ve de gust, poden fer un dibuix al quadern posant de títol el que ells/es trobin (L'amistat, Els amics i les amigues,...).

-------------------

1. Ver un cortometraje sobre la amistad. La historia muestra la amistad que surge entre un anciano y una niña y nos aporta un gran mensaje: la amistad hay que cuidarla como se cuida una planta, hay que regarla y poner algo de nuestra parte para que florezca.
2. Después de ver la historia, dedicad un tiempo a hablar en familia sobre este tema. Podéis hacerles preguntas tipo:
  ¿Qué pasa en esta historia?
  ¿Cuales son los personajes?
  ¿Què significa para tí la amistad?
  ¿Qué es lo que más te gusta hacer con tus amigos y amigas?
     ...
Luego, si les apetece, pueden hacer un dibujo en el cuaderno poniendo de título que les parezca (L'amistat, Els amics i les amigues,...).


RELIGIÓ:


Hola famílies!
Avui vos he preparat una tasca que crec que vos agradarà! 
Es tracta d’escoltar i llavors contestar les preguntes:
-Què va fer el pastor quan va veure que li faltava una ovella?
-Qui va enganar l’ovella?
---------

Hola familias! Hoy os he preparado una tarea que creo que os gustará! 
Se trata de escuchar y entonces contestar les preguntes:
- ¿Qué hizo el pastor cuando vio que le faltaba una oveja? 
-¿Quién engañó la oveja? 




MATEMÀTIQUES:

1- Fer una o dues pàgines del llibret de matemàtiques (Llegir i entendre els enunciats abans de començar).

---------------

1- Hacer una o dos páginas del librito de matemáticas (leer i entender los enunciados antes de empezar).



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada